آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

این وبلاگ با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و تکریم مقام شامخ امامزاده جلیل القدر حضرت احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم اسلام) و همچنین انعکاس اخبار و اقدامات معاونت فرهنگی امامزاده با تلاش حجت الاسلام و المسلمین شانه ای راه اندازی شده است.

آخرین مطالب

  • ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۶ (طنز)

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۱۴ - زائر اربعین.... ع.پ.ا ++++++++++

تأثیر حضور بقاع متبرکه و امامزادگان بر سلامت روحی و معنوی شهر

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یادآور شد: زمانی که ارسطو از دنیا رفت، شاگردان ارسطو محل تعلیم و آموزش خود را محل دفن ارسطو قرار دادند تا به روح ارسطو متوسل شوند؛ این واقعه نشان می دهد که توسل به روح انسان های پاک در دوران ماقبل تاریخ اسلام و مسیحیت وجود داشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام و المسلمین احمد عابدی، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم،  در همایش استانی تجلیل از امامزادگان که در مجتمع فرهنگی امامزاده سیدعلی (علیه السلام) برگزار شد، عنوان کرد: مرقد امامزادگان جایگاه ویژه ای نزد آحاد مردم دارد و اصل مسأله زیارت و تکریم امامزادگان مربوط به مسلمانان نیست بلکه در فطرت انسان ها وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم یادآور شد: زمانی که ارسطو از دنیا رفت، شاگردان ارسطو محل تعلیم و آموزش خود را محل دفن ارسطو قرار دادند تا به روح ارسطو متوسل شوند؛ این واقعه نشان می دهد که توسل به روح انسان های پاک در دوران ماقبل تاریخ اسلام و مسیحیت وجود داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی بیان کرد: بزرگ ترین و معتبرترن دانشگاه های اروپا در مزار یکی از بزرگان و علمای آن مکان تأسیس شده است و این مسأله نشان می دهد که مسیحیان نیز به مزار علما و انسان های مقدس گذشته احترام می گذارند.

وی تصریح کرد: تدفین و تشییع شهداء در مراکز علمی کار بسیار شایسته ای است و از جنبه علمی برای هر دانشگاهی موثر است تا دانش پژوهان ارتباط روحی و معنوی با شهداء و انسان های وارسته پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار داشت: مسیحی ها معتقد هستند که کلیسا وجود زنده است و حیات و روح دارد، ما نمی گویم که کلیسا موجود زنده است ولی معتقدیم که مکان هایی که روح امامزادگان در آنجا دفن هستند و تسیبح خداوند در آن مکان ها گفته می شود، مقدس است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان این که بهترین مکان کره زمین، مکه است، گفت: اجماع مسلمانان این است که ارزش و احترام قبر پیامبر (صلی الله عیه و آله) هم از مکه بالاتر است و امام علی (علیه السلام) با پیامبر (صلی الله عیه و آله) تفاوتی ندارد

وی یادآور شد: امام (ره) در یکی از اشعار خود، محل قبر حضرت معصومه (سلام الله علیها) را با عرش مقایسه کرده است که مضمون شعر بدین گونه است که خاک قم بر عرش خدا فخر می فروشد و این شعر، ارزش مرقد امامزادگان را نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: زیارت محل دفن افراد گنهکار، آثار سوء بر انسان دارد، همچنین زیارت مرقد بزرگان و انسان های پاک، آثار مثبتی بر روی فرد می گذارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی افزود: زیارت‌کننده و زیارت‌شونده مانند دو آینه روبروی هم هستند و اگر صاحب قبر، انسان پاک و مطهری باشد، آثار مثبتی بر آن فرد خواهد گذاشت.

وی تأکید کرد: علم و معنویت را می توان در حرم ها جستجو کرد، آیت الله نجفی مرعشی روزی چهاربار به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) می رفتند، آیت الله گلپایگانی هر روز حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) را زیارت می کرد.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به این که زیارت مرقد امامزاده زکریا بن آدم در شیخان قم ثواب زیارت حرم امام موسی بن جعفر در کاظمین را دارد، گفت: 200 هزار انسان پاک و مطهر در اطراف آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها) مدفون هستند و بسیاری از علما با پای برهنه در اطراف حرم گام بر می‌داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی با بیان این که حضور بقاع متبرکه امامزادگان بر سلامت روحی و معنوی شهر تأثیر دارد، عنوان کرد: امروز بازماندگان خوارج که دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) بودند، به این نتیجه رسیده اند که باید خاندان اهل بیت (علیهم السلام) را احترام کنند و کتاب هایی با عنوان ضرورت احترام اهل بیت تألیف کرده اند و معتقدند که راه سعادت راهی جز احترام و پیروی از مکتب اهل بیت (علیهم السلام) نیست.

وی بیان کرد: وهابی ها سخنان نامربوط می زنند و اعمال زشتی از آنان سر می زند، آنان قبر اولاد رسول خدا (صلی الله عیه و آله) توهین می کنند و آن ها را از بین می برند، اما به قبر و آثار باستانی یهودیان و صهیونیست ها کاری ندارند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار داشت: امامزاده سیدعلی (علیه السلام) همواره مورد توجه بزرگان بوده است و از قدیم یکی از مهم ترین امامزادگان قم بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در پایان گفت: فقها و بزرگانی چون آیت الله نائینی که استاد آیت الله خویی بود، به نظرات و فرمایشات امامزادگان استدلالات فقهی کرده است.
۹۴/۱۱/۱۶ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی