آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

این وبلاگ با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و تکریم مقام شامخ امامزاده جلیل القدر حضرت احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم اسلام) و همچنین انعکاس اخبار و اقدامات معاونت فرهنگی امامزاده با تلاش حجت الاسلام و المسلمین شانه ای راه اندازی شده است.

آخرین مطالب

  • ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۶ (طنز)

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۱۴ - زائر اربعین.... ع.پ.ا ++++++++++

حدیث

جمعه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۹ ب.ظ


به مناسبت سالروز شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و ایام سوگواری آن حضرت چند حدیث در رابطه با عظمت و بزرگی ایشان خدمتتان تقدیم می شود.

فاطمه (علیها السلام) قلب محمد (صلی الله علیه و آله وسلم)

حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) می فرمایند:

... ان الحسن والحسین سبطا هذه الامة وهما من محمد کمکان العینین من الراس واما انا فکمکان الید من البدن واما فاطمة فکمکان القلب من الجسد ...؛

حسن و حسین (علیهما السلام) دو سبط این امت هستند، و آن دو برای محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) همانند دو چشم برای سرند، و من برای محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) همانند دست برای بدن هستم، و فاطمه (علیها السلام)  برای محمد (صلی الله علیه و آله وسلم) همانند قلب برای بدن است.

(بحارالانوار، ج 39، ص 352)

الگوی نمونه

امام زمان (علیه السلام) در یکی از نامه هایشان می فرمایند:

وفی ابنة رسول (صلی الله علیه و آله وسلم) لی اسوة حسنة ...؛

در دختر پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) برای من الگوی نیکویی است.

(بحارالانوار، ج 53، ص 180)

تسبیحات حضرت زهرا (سلام الله علیها)

امام باقر(علیه السلام) می فرمایند:

ما عبد الله بشیء من التحمید افضل من تسبیح فاطمة (علیها السلام) ...؛

خداوند در حمد و ستایش به چیزی برتر از تسبیح فاطمه (علیها السلام) عبادت نشده است.

(کافی، ج 3، ص 343)

 

امام صادق(علیه السلام) می فرمایند:

تسبیحُ فاطمةَ - سلام  الله علیها - فی کلِ یومٍ دَبْرَ کلِ صلاةٍ احبُّ الیَّ مِنْ الفِ رکعةٍ  فی کل یومٍ.

تسبیح فاطمه در هر روز بعد از نماز، نزد من از هزار رکعت نماز در هر روز پسندیدهتر است.

(مکارم الاخلاق، ص 281)

علی (علیه السلام) شایسته ترین انسان برای فاطمه (علیها السلام)

امام صادق (علیه السلام) می فرمایند:

... لولا ان امیرالمؤمنین (علیه السلام) تزوجها لما کان لها کفو الی یوم القیامة علی وجه الارض آدم فمن دونه؛

به راستی اگر امیرالمؤمنین (علیه السلام) فاطمه (علیها السلام) را به ازدواج خود در نیاورده بود، تا روز قیامت بر روی زمین از آدم تا پس از آدم برای فاطمه (علیها السلام) همتایی نبود.

(خصال، ج 2، ص 414)

احترام به نام فاطمه (علیها السلام)

امام صادق (علیه السلام) به شخصی که نام دخترش را فاطمه گذاشته بود، فرمودند:

... اذا سمیتها فاطمة فلا تسبها و لاتلعنها ولاتضربها؛

حالا که نام او را فاطمه گذاشته ای، پس دشنامش مده، نفرینش مکن و کتکش مزن.

(کافی،ج6، ص 48)

آثار نام فاطمه (علیها السلام)

امام کاظم (علیه السلام) می فرمایند:

لایدخل الفقر بیتا فیه اسم محمد او احمد او علی او الحسن او الحسین او جعفر او طالب او عبدالله او فاطمة من النساء؛

در خانه ای که نام محمد یا احمد یا علی یا حسن یا حسین یا جعفر یا طالب یا عبدالله و یا از میان زنان، فاطمه باشد، فقر و تنگدستی وارد نمی شود.

(کافی، ج 6، ص 19)

 



۹۴/۱۱/۳۰ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی