آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

این وبلاگ با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و تکریم مقام شامخ امامزاده جلیل القدر حضرت احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم اسلام) و همچنین انعکاس اخبار و اقدامات معاونت فرهنگی امامزاده با تلاش حجت الاسلام و المسلمین شانه ای راه اندازی شده است.

آخرین مطالب

  • ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۶ (طنز)

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۱۴ - زائر اربعین.... ع.پ.ا ++++++++++

شفاعت فاطمه (سلام الله علیها)

شنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۷:۱۳ ب.ظ

شفاعت فاطمه
فرات‏ ابن‏ ابراهیم‏ در تفسیر خود از امام‏ جعفر صادق‏ علیه‏ السّلام‏ روایت‏ کرده‏ است‏ که‏: روزى‏ جابر انصارى‏ از پدرم‏ حضرت‏ امام‏ محمّد باقر علیه‏ السّلام‏ سؤال‏ کرد از فضائل‏ حضرت‏ فاطمه‏ علیها السّلام‏، فرمود که‏: حضرت‏ رسالت‏ صلّى‏ اللّه‏ علیه‏ و آله‏ و سلّم‏ فرمود که‏: چون‏ روز قیامت‏ شود، از براى‏ پیغمبران‏ و رسولان‏ منبرها از نور نصب‏ کنند، و منبر من‏ از منبرهاى‏ ایشان‏ بلندتر باشد، پس‏ حق‏ تعالى‏ مرا ندا کند: یا محمّد خطبه‏ بخوان‏، پس‏ من‏ خطبه‏اى‏ بخوانم‏ که‏ هیچ‏کس‏ از پیغمبران‏ و رسولان‏ چنین‏ خطبه‏اى‏ نشنیده‏ باشند.

پس نصب کنند براى اوصیاى پیغمبران منبرها از نور، و براى وصىّ من على بن أبی طالب علیه السّلام در میان آنها منبرى نصب کنند که از همه آنها عالى‏تر باشد، پس حق تعالى فرماید که: اى على خطبه بخوان، و او خطبه‏اى ادا کند که احدى از اوصیا چنان خطبه‏اى نشنیده باشند. پس از براى فرزندان پیغمبران و مرسلان منبرها برپا کنند از نور، پس از براى دو پسر من و دو گل بوستان من حسن و حسین دو منبر نصب کنند، پس حق تعالى امر کند ایشان را که خطبه بخوانند، و ایشان خطبه‏اى ادا کنند که احدى از اولاد پیغمبران چنان خطبه‏اى ادا نکرده باشند.
پس جبرئیل ندا کند که: کجاست فاطمه علیها السّلام دختر محمّد صلّى اللّه علیه و آله و سلّم؟ کجاست خدیجه دختر خویلد؟ کجاست مریم دختر عمران؟ کجاست آسیه دختر مزاحم؟ کجاست امّ کلثوم مادر یحیى؟ پس ایشان برخیزند، و حق تعالى ندا کند که اى اهل محشر کرم و بزرگوارى از براى کیست امروز؟ پس محمّد و على و حسن و حسین گویند که: مخصوص خداوند یگانه و قهّار است. حق تعالى ندا کند که: اى اهل محشر من امروز کرم و بزرگوارى را براى‏ محمّد و على و حسن و حسین و فاطمه قرار دادم، اى اهل محشر سرها به زیر افکنید و دیده‏ها بپوشید که فاطمه -علیهاالسلام-به سوى بهشت مى‏رود.
پس جبرئیل ناقه‏اى از ناقه‏هاى بهشت براى آن حضرت بیاورد که پهلوهاى آن را به دیباى بهشت مزیّن کرده باشند، و مهار آن از مروارید تر باشد، و جهاز آن از مرجان باشد، پس بخواباند آن را به نزد آن حضرت، و بر آن سوار شود، پس حق تعالى صد هزار ملک بفرستد که بر جانب راست او روند، و صد هزار ملک دیگر از جانب چپ او روند، و صد هزار ملک دیگر که او را بر بالهاى خود بردارند و پرواز کنند به سوى بهشت. چون به در بهشت رسد، نظرى به عقب کند، حق تعالى او را ندا کند که: اى دختر حبیب من براى چه نظر مى‏کنى و حال آن که امر کرده‏ام که تو را به بهشت برند؟ فاطمه -علیهاالسلام-گوید که: اى پروردگار من مى‏خواستم که قدر و منزلت من نزد تو امروز بر مردم معلوم شود، پس حق تعالى فرماید: اى دختر حبیب من برگرد به سوى محشر و نظر کن هر که را در دل او بیابى محبّت خود یا محبّت یکى از ذریّت خود، دست او را بگیر و داخل بهشت گردان.
پس حضرت امام محمّد باقر علیه السّلام فرمود که: اى جابر! به خدا سوگند که فاطمه علیهاالسلام در آن روز شیعیان و محبّان خود را از صحراى محشر برباید چنانکه مرغ دانه نیکو را از دانه بد جدا مى‏کند.
منبع:
جلاء العیون، المجلسی.ص: 189   

۹۴/۱۲/۰۱ موافقین ۱ مخالفین ۰

نظرات  (۱)

ان شاء الله شفاعت کننده ی ما در قیامت باشند 
پاسخ:
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی