آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام) - خوانسار

معاونت فرهنگی آستان مقدس امامزاده احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم السلام)

این وبلاگ با هدف ترویج فرهنگ اهل بیت (علیهم السلام) و تکریم مقام شامخ امامزاده جلیل القدر حضرت احمد بن محمد بن علی النقی (علیهم اسلام) و همچنین انعکاس اخبار و اقدامات معاونت فرهنگی امامزاده با تلاش حجت الاسلام و المسلمین شانه ای راه اندازی شده است.

آخرین مطالب

  • ۱۳ فروردين ۹۵ ، ۲۳:۳۶ (طنز)

پربیننده ترین مطالب

آخرین نظرات

  • ۲۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۱۴ - زائر اربعین.... ع.پ.ا ++++++++++

مراسم شب لیله الرغائب

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۲:۰۴ ق.ظ

مراسم شب لیله الرغائب در جوار امامزاده سید احمد (علیه السلام)

همزمان با فرا رسیدن اولین جمعه از ماه مبارک رجب و شب لیله الرغائب، همراه با عاشقان اهل البیت(علیهم السلام) و نماز گزاران عزیز مراسمی به همین مناسبت  در جوار آستان مقدس سید احمد (علیه السلام) برگزار گردید.

 

در این مراسم که همراه با اقامه نماز جماعت بود، حجت الاسلام و المسلمین شانه ای مطالبی را پیرامون عظمت این شب ایراد فرمودند.

ایشان همچنین به عوامل مؤثر در استجابت دعا اشاره کردند و افزودند:

«در استجابت دعا عواملی مؤثر است که از مجموع آیات و روایات می توان به سه عامل مهم یعنی مکان دعا و زمان دعا و حالات درونی انسان اشاره کرد.

مکان هایی مثل مسجد الحرام و یا مسجد النبی و در حرم ائمه معصومین خصوصاً زیر قبه ی حرم سید الشهداء (علیهم السلام) از مکان های مقدسی است که برای دعا کردن در روایات بر آنها تأکید بیشتری شده است.

ساعات قبل از اذان صبح و سحر و ماه هایی مثل ماه مبارک رمضان و شب های قدر و روز عید فطر و هنگام نزول باران و زمانی که امام جمعه از خطبه های نماز جمعه فارغ شده است و به محل نماز خود میرود و شب جمعه که در های رحمت خداون بیش از پیش به روی بندگانش گشوده است، از جمله زمان های خاص و ویژه ایست که دعا در این زمان ها بیشتر به اجابت نزدیک تر است.

و سومین عامل مؤثر در استجابت دعا حالات درونی شخص داعی است که اگر کسی می خواهد دعا کند باید این حالات درونی را قبل از دعا کردن در خود ایجاد کند.

پاک کردن جسم و جان از لقمه ی حرام، ایجاد حالت تضرع و خشوع، سعی در اشک ریختن ولو به اندازه ی بال مگس، رعایت آداب ظاهری دعا و امید به اجابت دعا از طرف خداوند از جمله حالات درونی است که شخص داعی باید سعی در تحصیل آنها کند و بعد خواسته ی خود را از خداوند متعال درخواست نماید.

مکانی که امشب ما در آن قرار داریم یکی از مقدس ترین مکان های شهر محسوب می شود که حداقل می توان گفت در این مکان بیش از مکان های دیگر عبادت خداوند متعال صورت گرفته و کمتر از مکان های دیگر شهر گناه در آن شده است.

لذا امشب ما در مکان مقدسی قرار گرفته ایم و از جهتی هم در زمان با برکت ماه رجب قرار داریم. فرصت خاصی است که نباید به راحتی آن را از دست بدهیم.پس تلاش کنید تا بتوانید از فیض این شب کمال استفاده را ببرید.»

 

همچنین بعد از سخنرانی ایشان، مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) جناب آقای سعید جواهری دعای پر فیض کمیل را قرائت فرمودند.

۹۵/۰۱/۲۸ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی